En ölklubb i mellan Sverige

Carlsberg vill brygga sött öl till kvinnor

Vill ha fler kvinnor som kunder

Kvinnliga öldrickare står i dag för cirka 20 procent av Carlsbergs totala ölförsäljning i världen. Bryggeriets vd vill att den siffran i framtiden ska öka till 30 procent.

Han förutspår, enligt The Sun, att det i varuhusens ölavdelningar i framtiden kommer att finnas "en kvinnlig sektion med produkter med sötare smak".

"Metrosexuell öl"

Det nya planerade söta ölet finns ännu inte på marknaden men Carlsberg har redan andra produkter som tydligt riktar sig mot kvinnor, uppger The Sun.

För två år sedan släpptes fruktdrycken "Eve" och förra året kom ölet "Copenhagen", en dryck som lanserades med reklamtexten "a metrosexual beer for the beer hater" (en metrosexuell öl för ölhataren).

Jørgen Buhl Rasmussen tycker att Copenhagens förpackning blev en succé men att själva drycken fortfarande behöver göras mer "tilltalande".

16 Oct 2012

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)